Neler yeni
Elite Dangerous Turkiye

Galaksinin Derinliklerine Hoş Geldiniz, CMDR! Elite Dangerous evreninde kaybolmuş bir yolcu gibi görünüyorsun. Tüm içeriğe erişmek ve gerçek deneyimi yaşamak için bir hesap oluşturmanız veya giriş yapmanız gerekmektedir. Üye olarak şunlara erişebilirsiniz: Deneyimli CMDR'lardan taktikler ve stratejiler, Güncel oyun haberleri ve tartışmaları, Birlikte uçuş organizasyonları ve etkinlikler, Özel ticaret rotaları ve kazançlı görevler, Gemi yapılandırmaları ve ekipman tavsiyeleri. Kayıt işlemi tamamen ücretsiz ve sadece birkaç dakika sürmektedir. Hesabınızı oluşturun ve evrenin derinliklerini bizimle keşfedin! "O7 CMDR, gökyüzünde görüşmek üzere!

Optimal Mühendislik Modlamaları

MODÜL CLASS BİLGİLERİ:
A CLASS: EN Performanslısı
B CLASS: EN Dayanıklısı
C CLASS: EN Gereksizi (Kalkan hariç (Bi-Weave olan))
D CLASS: EN Hafifi
E CLASS: EN Kötüsü


CORE INTERNALS

BULKHEADS (Gemi Zırhı);
Eğer gemin hızlı veya uzaklara sıçramasını istiyorsan (explorer gibi) Bulkhead'leri Lightweight kalsın. Eğer savaş gemisi yapıyorsan Military grade ile değiştir.
Mühendislik: Heavy Duty, Experimental ise Deep Plating.

Frame Shift Drive (FSD);
FSD' ni her zaman için A class al (SCO versiyonu önerilir).
Mühendislik: Increased Range, Experimental Mass Manager.

Thrusters (Motorlar);
Her zaman için A class al. Eğer gemin küçükse ve maksimum 2 veya 3 class'lık thruster alabiliyorsan Enhanced Performance Thrusters al.
Mühendislik: Dirty Drives, Experimental Drag Drives.

Power Plant (Reaktör);
Normal durumlarda A class PP almalısın. güçlü bir savaş gemim olsun PP si zarar görmesin vs. diyorsan B class alabilirsin.
Mühendislik: En optimal mühendisliği Armored, Experimental Thermal Spread (Unutma, modları basmadan önce edsy veya coriolis den dene kontrol et). Eğer Armoredbasmana rağmen PP gücü yetmiyorsa Overcharged basabilirsin. Soğuk kalsın istiyorsan Thermal Spread, daha fazla güç istiyorsan Monstered basabilirsin. Eğer exploring yapıyorsan veya kargo gemisi kullanıyorsan Low emissions kullanabilirsin.

Power Distrubitor (Gemi güç dağıtım modülü);
Her zaman için A class al. EXplorer veya kargo gemilerine daha düşük class takabilirsin Örneğin gemin 7'lik slota kadar destekliyor fakat explorer için yapıyorsan 3D takabilirsin. Bu şekilde atlama mesafeni artırırsın (Her zaman için EDSY veya Coriolis den kontrol et).
Mühendislik: Eğer max class distro yu aldıysan Charge Enhanced, experimental Super Conduits. Çok nadir buildler için farklı modlar basılabilir. Eğer klasik gemilerden yapmıyorsan daha bilgili birisinden yardım alabilirsin.

Life Support;
Neredeyse her zaman için D class almalısın. Life support un nadir olarak patlar (çok nadir gerçekten). A class sana 25dk yaşam destek sunar patladığında. D class ise 7dk. 7dk içinde de istasyona gidemiyorsan bence pilot ehliyet kursuna bir daha başvur.
Mühendislik: Life Support'a mod basmak her zaman için gerekli değildir malzeme sarf etmek istemiyorsan basmasan da olur. Daha hafifi olsun istiyorsan Lightweight G3 basabilirsin.

Sensors;
En optimal versiyonu D class alıp uzun mesafe modlamaktır. A class alıp uzun mesafe modlarsan evet çok uzağı görürsün ama zaten silahların max menzili 6km. 13km ötesini görsen kime neye yarar.
Mühendislik: Explorer veya kargo gemileri için Lightweight basabilirsin. Savaş gemileri için Long Range G3.

OPTIONAL INTERNALS

Hull Reinforcement Packages (HRPs (Zırh));
Her zaman için D class almalısın.
Mühendislik: Daha çok can için Heavy Duty, Deep Plating.

Shield Generator;
Explorer veya kargo gemileri A lass kalkan almalıdır (Daha hafif veya daha az güç çeksin istiyorsan Bi-Weave de alabilirsin). En güçlü kalkanları istiyorsan Power Play, Aisling Duval den alabileceğin Prismatic Shield. Geminin kalkanları daha hızlı şarj olsun istiyorsan Bi-Weave kalkan alabilirsin. Kalkan güç Sıralaması: Prismatic > Normal Kalkan > Bi-Weave
Mühendislik: Prismatic aldıysan Reinforced, Hi-Cap. Normal kalkan aldıysan (explorer kargo gemisi vs) Enhanced Low Power, Hi-Cap. Bi-Weave aldıysan Thermal Resistant, eğer distro boyutun kalkan boyutundan büyükse (örneğin distro class 7, kalkan class 6) experimental Fast Charge. Eğer dsitro boyutun kalkan boyutundan küçükse experimental Low Draw.

Shield Cell Bank;
Eğer PvP yapıyorsan A class al. PvE yapıyorsan B class al. A class 4 defa şarj eder ama güçlü şarj eder. B class 5 defa şarj eder ama A class a göre tekte şarj oranı daha düşüktür. İşin matematiğini hesaplarsak B class bir tık daha fazla şarj ediyor ve PvE için en mantıklı olan versionyu da o.
Mühendislik: A class için Rapid Charge, Recycling Celss. B class için Specialised, Boss Cells. Unutma G3 > G4 bu yüzden kaldır totonu Colonia ya git ve o lanet G4 ü AÇ!

Guardian Modülleri;
Guardian Frame Shift Drive Booster: Class 5 versiyonu max atlama mesafeni +10LY uzatır.
Guardian Shield Reinforcement Package: Class 5 versiyonu kalkanını +215MJ artırır fakat bence gereksiz.
Guardian Hull Reinforcement Package: Class 5 versiyonu hull'unu +488 artırır fakat modlu HRPs bunun 2 katı kadar artırıyor ayrıca PP den ekstra güç çeker o yüzden süpergereksiz birşey.
Guardian Module Reinforcement Package: Class 5 versiyonu +385 gemi içi modül canını artırır. Normal MRP ye göre çok az bir boost veriyor (class 5 için +25 ekliyor). Deneyip almak istiyorsan alabilirsin herşey bir macera sonuç olarak ama almak istemezsen de pek birşey kaybetmezsin.
Guardian modüllerinden Core internal için olanları bana sormayın bile o kadar gereksizler ki üstte bahsetmedim core bölümünde.

Modül Reinformcent Packages;
Her zaman D class alınmalı. HRPs' den farkı, gemi zırhının altında duran mermiler için sünger görevi gören birşey. Kısaca zırh delici mermiler zırhının içine girdiğinde modüllerine daha az versin diye kullanılıyor. PvE için gereksiz.
Mühendislik: Bunun mühendisliği yapılamıyor.

Limpet Controllers;
A class alınmalı.
Mühendislik: Lightweight.

Detailed Surface Scanner;
Tek class var zaten. Explorer gemiler için.
Mühendislik: Expanded Probe Scanning Radius.

FSD Interdictor;
A class alınmalı. Super Cruise'da seyahat eden birimleri (oyuncu veya NPC fark etmez) SC den düşürüp teke düşürmeniz için kullanılır.
Mühendislik: Expanded Capture Arc

UTILITY MOUNTS:

Shield Booster;

Her zaman için A class alınmalı. Explorer gemileri için almak istiyorsan E class almalısın (evet D class E den hafiftir diye birşey var ama bunda geçerli değil niye kimse bilmiyor).
Mühendislik: Çok kalkan istiyorsan Heavy Duty, Super Capacitors. Farklı silah türlerine karşı dayanıklılık istiyorsan Resistance Augmented, Super Capacitors. Kalkanlar thermal hasara karşı en dayanıksızlarıdır. Thermal dayanıklılık kazanmak istiyorsan Thermal Resistance, Super Capacitors. İşin matematiğinden konuşacak olursak, Eğer Prismatic veya normal kalkan aldıysan, bir Thermal, bir resistance, kalanları da Heavy duty bas. Eğer Bi-Weave aldıysan 2 resistance kalanları da heavy bas. utility mounts a başka birşey eklemek istersen örneğin heat sink launcher gibi, heavy duty lerden birini çıkarabilirsin res veya thermal bastıklarından sökme.

Heat Sink Launcher;
Class'ı yoktur. Eğer SCB (Shield Cell Bank) aldıysan en az bir tane Heat Sink almalısın. SCB almamışsan da yine de gemine takabilirsin pek bi ağırlığı veya güç tüketimi yok gayet faydalı birşey.
Mühendislik: Ammo Capacity.

Chaff Launcher;
Class'ı yok. Seni hedef alan kişilerin (oyuncu veya NPC) Gimball sliahlarının düzgün hedeflemesini bozar. Uzay veya uçakla ilgilenenler az çok bilir zaten Chaff'ı.
Mühendislik: Ammo capacity.

Point Defence;
Korsanlık yapmıyorsan aşırı gereksiz birşey. Amacı, geminin üstündeki slotların yerlerine göre, gelen roketleri veya düşman limpetleri (örneğin hatch breaker (kargo kapağını hekler ve açıalrak kargonun isteğin dışında dışarı kaçmasını sağlar)) vurmaya çalışır. Roket kullanan olmadığı için gereksiz birşey. Booster tak.
Mühendislik: İlla aldım banane kullanıcam diyorsan da Ammo Capacity basabilirsin.

Electronic Countermeasure (ECMS);
Sana kitlenmiş olan güdümlü füzeleri, topridoları veya hatch breaker limpetlerin güdümünü bozan bir cihaz. Bu da yine point defence gibi aşırı gereksiz. Bunun yerine booster tak.
Mühendislik: Yok. Basma birşey buna. Daha da iyisi kullanma.


HARDPOINTS (Silahlar);

Silaharın bazıların hedef alma takibi var. En doğru mantıklı ve iyi seçim Fixed olanlar (bazı silahlar örneğin multi-cannonlar gimball daha iyi olabiliyor). Unutma ki Taretler senin arkana vurabilse bile 100% isabetli değil. Gimball olanlar taretlilere göre daha iyi hedef alsa da bir Chaff' a bakıyor. Fixed' lar ise dümdüz ileri bakar hedef alman için geminin kendisini döndürmen lazım o yüzden manevrası iyi olan gemilere FIXED TAK. Hasar sıralaması Fixed > Gimball > Taret

Multi-Cannons (Gattling);
Mühendislik: Daha çok hasar için Overcharged. Savaş alanında daha uzun kalmayı planlıyorsan örneğin conflict zone için gemi yapıyorsan High-Capacity basabilirsin daha çok mermi ve atış hızını artırıyor.
Experimental: Incendiary Rounds basarak hem kalkana çok vurursun hem zırha. Corrosive Shell, zırha isabet ettiğinde zırhın dayanıklılığını düşürür bu şekilde daha çok hasar alır fakt birden fazla corrosive basma bir adet yeterli. Oversized basarak daha fazla hasar elde edebilirsin.

Frag Cannon (Uzay Pompalısı), Pacifier Frag Cannon;
Mühendislik: Overcharged. (Pacifier Frag cannon aynı normal frag gibi fakat hasarı bir tık az ama mermileri saçma mermisi gibi dağınık değil toplu şekilde atıyor hasarı az bile olsa normal fraga kıyasla daha çok mermi tutturduğundan hasarı da mantıken kullanıma göre daha yüksek).
Experimental: Incendiary basarak kalkana da vurursun. Oversized basarak daha çok vurursun. Screening Shell basarak yeniden doldurma süresini (5sn) yarıya indirir (2.5sn). DPS oldukça artırıyor ben bunu kullanıyorum hep. Corrosive basabilirsin (max 1 adet), Drag Munitions basabilirsin (max 1 adet (kurbanın TAB basarak boostlamasını önler)).

Cannon (Tank Topu);
Mühendislik: Overcharged.
Experimental: High-Yield Shell, merminin kinetik hasarının bir kısmını explosive olarak ayarlar ve muazzam modül hasarı vurur. Dispersal Field, gimball ve taretlerin hedefini (aim) bozar (max 1 adet bas). Oversized basarak hasarı artırabilirsin.

Pulse Laser (kesik kesik lazer atan silah (ben ona soğuk lazer diyorum));
Mühendislik: Long range basarak milleti 6km' den vurabilirsin ayrıca hasar düşüşü yoktur. Overcharged basara hasarı artırabilirsin. Focused basarak daha da güçlü vurabilirsin fakat en etkli menzili 1km, sonrasında hasar düşüşü (damage falloff)
Experimental: Emissive Munitions, hedefin ısı imzasını yükselterek daha iyi hedef almanı sağlar (Max 1 adet bas). Phasing Sequence, vurduğun hasarın bir kısmı kalkanı delerek doğrudan hull'a hasar verir.

Beam Laser;
Mühendislik: Long Range en çok önerdiğim.
Experimental: Thermal Vent, beam lazerler çok ısınır. Vent aynı zamanda gemiyi de soğutmana yardımcı olur. Oversized daha çok hasar. Thermal Conduit, geminin ısıs arttıkça çok daha fazla hasar vurmana yardımcı olur.Ne kadar çok yanarsan o kadar çok yakarsın.

Burst Laser (Sıcak Lazer (Çöp aynı zamanda));
Pulse Laser ile aynı.

Plasma Accelerator;
Mühendislik: PLazmalar çok ısınır bu yüzden efficient basarak hem ısısını azaltırsın hem de hasarını artırırsın. Overcharged hasar. Focused basarsan delmeyi artırırsın.
Experimental: Thermal Conduit basarak ısın arttıkça daha çok hasar vurmasını sağlayabilirsin. Target Lock breaker ile kurbanın seni targetlemesini bozarsın yeniden T basıp hedef alması gerekir. Oversized daha çok hasar. Dispersal Field, hedefin taret ve gimball lerini bozarsın.

Railgun;
Mühendislik: Her zaman için Long range.
Experimental: Oversized hasar. Super Penetrator, uzaktan modülleri snipe'layabilirsin gayet zevklidir. Feedback Cascade, eğer PvP yapıyorsan. Plasma Slug, gemi yakıtını mermiye dönüştürüp kullanıyor. Yakıtın kadar mermin var.

Seeker Missile (Güdümlü Füze);
Mühendislik: High Capacity.
Experimental: Overload, kalkana da hasar vurmanı sağlar.

Dumbfire Missile (Güdümsüz Füze);
Mühendislik: High Capacity.
Experimental: Overload kalkana hasar. Penetrator modüllere de hasar verebilmen için.

Torpedo;
Mühendislik: Sturdy.
Experimental: Reverbating Cascade. Kalkan yokmuş gibi davranıp direkt olarak hull'a hasar verir.
 
Geri
Üst